søndag den 28. februar 2016

Din motor er virkelig fin, men...

"Din motor er virkelig fin, men du kører for kort på literen". Sådan kan man vist konkludere resultatet af min løbetest. Jeg har fået tallene i dag med det råd, at hvis jeg vil rykke min zone for fedtforbrænding, skal der løbes lange ture med lav puls kombineret med et par ugentlige tempoture. Der følger ikke en detaljeret anvisning til træning med testen, men hvilke zoner, der skal trænes i, findes nemt ved at sætte hvilepuls og maxpuls ind i dette skema

Så jeg har fundet mit pulsbælte frem fra skuffen, indtastet zonerne i mit Garmin-ur og fravalgt at løbe efter km, men løber i stedet for på tid. Det har jeg gjort tidligere, og på sin vis er det en god måde at træne på. Så er man hjemme på det tidspunkt, man har planlagt uden at blive generet af tanken, om man nu fik løbet km nok. Ind imellem bliver man lidt skør af km-tyranniet :-)

Jeg skulle egentligt have løbet Nike Marathontest 15 km i formiddags, men det var tæt tåge, så jeg havde ikke lyst til at køre til København. Desuden synes jeg, at 15 km er en lidt mærkelig distance at løbe konkurrence i, så i stedet for valgte jeg at løbe knap 2 timer i eftermiddag, lyttende til Liga på P3. Jeg har altid elsket at løbe de lange, rolige ture, mens sportsreportager fra ind- og udland strømmer ind. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar